SweetMuslimah.com

Selasa, 14 Jun 2011

Praktikal part six~ Story Before Break

Aku  dan kawanku sibuk menanam,menyiram,hybrid pokok-pokok, ....hmmm  bilalah  magic plant ni

muncul...puas aku kacuk,species ni,species ni ,semua tidak jadi......aku fikir-fikir lagi....duduk berangan...sambil menunggu masa rehat tengah hari...

berangan punya berangan,tetiba muncul lembaga hitam depanku...mata aku beralih alamak  lembaga apa ni..

 

"ni kak nurul ke?"

aku berpaling....
ya allah...bercakap pula lembaga ni...terkejut aku, mana tidak baju hitam,beg hitam,kulit pun gelap juga..nasib  baik aku sihat2 juga...hmm budak ni, ingatkan  dari mana,   officer ker, ape ker,....nasib baik tak kantoi  main game plant tycoon ni...hehe...aku tgk kawanku yang duduk sebelah aku jer..

" bukan kak nurul  eh, ni adik dia ker?"budak tu tanya lagi...
aku dan kawan aku berpadangan sesama sendiri

" eh bukan,kak nurul  keluar  tadi,..tunggu la kejap" jawabku

" ni bukan adik nurul, ni sape ni?? pekerje sini ker??"tanya dia lagi...

" kami budak praktikal" jawabku lagi

" dari mana, umur bpe ni??" banyak tanya pula budak ni....

" kami dari unisza, sya 22thn"

"nampak tua"
lebih kurang macam tu aku dengar keluar dari mulut budaktu...aku dan kawan aku senyum jer...
pertama kali orang cakap aku ni nampak tua, biasanya orang yang pertama kali jumpa@nampak aku anggap aku ni budak  darjah 5 la, budak MRSM lah...ni lain plak

selepas tu budak tu bercakap lagi,
" nanti tolong sampaikan kak nurul boleh, saya ni dari KFC, kentuckyfriedchicken, korang taw kan...
bukan kelantan  fried chicken yer....blah...blah.."
tidak lawak  pun,panjang  sangat budak ni bagi pesanan, aku bukan ingat semua nanti...
tetiba kak laili  datang..selamat rasa

" itu kak nurul ke??" tanya budak tu...
"bukan, tu kak laili"
" eh ni budak praktikal ke? dari mana?" tanya kak laili kepada budak tu...
" tak, saya dari KFC...blah....blah" pas tu budak tu ikut kak laili...
hehehe.....kak laili yang  tidak pernah tegur kami pun berbual dengan budak tadi...lama juga..selamat, selamat...
aku dan kawanku pun sambung bermain game.....nasib baik tak kantoi main game masa opis hour..hehe

bunyi jam opis pun berbunyi....yeah...yeaaa...bole balik lunch...
kami pun balik rumah, tak sabar keluar dari opis ni...hehe

kataRatu: balik umah makan megi jer....huhuk...