SweetMuslimah.com

Selasa, 7 April 2015

Topup GST (Goods and Service Tax)


Yeaaah GST dah bermula, rata-rata harga barang runcit naik, top-up pun naik juga..negara kita akan kaya sebab pendapatan negara dah banyak, bebas dari hutang, kalau hutang negara semakin naik juga, tak tahu lah....tu menteri2 punya hal, yang penting next election tahu lah aku mahu undi parti mana hahahahahahhahahaha....

semalam aku baru mau top-up digi guna maybank2u, cek-cek digi belum ada lagi, yang ada Celcom, MaXIS, Tunetalk... ada satu lagi hmmm tak ingat sebab aku tak familiar yang tu..

kalau kenaikan top-up macam ni, nanti di kedai kedai topup RM5.30 naiklah ke RM5.80, sebab dulu sebelum ada GST, memang kena cas 0.50 sen, dan sebelum GST topup guna online tak dikenakan cas apa2. hmmmm....tapi mana tahu di kedai topup yang 0.50 sen tu ditukar kepada 0.30 sen  je..murah tu...

yang tidak best setiap pembelian topup kena cukai. pokailah...

Celcom 

MAXIS

Tune Talk

Minggu lalu aku beli ikan bilis headless fuhh rm30.00 sekilo, bulan mac baru beli rm24.00 sekilo tempat sama, peniaga sama. lepas ini orang yang macam saya ni fikir banyak kali nak beli ni, ataupun lepas ni buat sendiri lah...huhuhu