SweetMuslimah.com

Rabu, 9 November 2011

adakah saya belajar cara yang Betul??


Assalamualaikum, 
hari ini aku  kongsi tentang belajar pula...hehe

Seminggu yang Lalu aku dapt tahu Markah Test I aku REndah boleh dikatakan tergolong dalam golongan tercorot.. 

kemudian sehari yang lalu, member (member dapat markah tinggi) bgtaw... study kena lah ada 3 perkara

Apakah 3 perkara tu??????



KNOWLEDGE
+
UNDERSTANDING
+
WISDOM

lagi manis kalau ditambah dengan ini



BERIKHTIAR + BERUSAHA
+  BERTAWAKAL
(yeke...tak pastilah, yang penting 3B eheh)


percaya atau tidak tulah kebenaran dan hakikat aku sekarang tak ade 3 perkara n 3 B...hehe
study umpama menipu diri sendiri, buku depan mata, mata tengok benda lain...kritikal...kritikal...

...Jangan menyesal kemudian hari...

Jadi  buatlah yang terbaik untuk semester kali ini....kalau belajar cara yang betul gerenti dapat jawab soalan dengan baik. tidak perlu belajar menghafal sampai tak tidur (hobi penulis) hehe....

"tepuk dada, tanya diri"

p/s:  TEST II SEASON.....huhuk